woensdag 15 oktober 2014

Opgetogen afgetraind

YES... I did it... en het kan mijn trouwe facebook-vrienden niet zijn ontgaan.





Negen weken lang heb ik mezelf ertoe kunnen zetten om de insanity-training te volgen en wat ik van tevoren niet had gedacht... ik heb het gedaan, afgemaakt en niet één workout gemist!
Zes dagen per week kon ik mezelf motiveren om de dvd's te starten en de trainingen te doen, aangemoedigd door ShaunT. Soms stond ik 's morgens al te springen, maar meestal 's avonds. En soms tot ongenoegen van Marcel, die mij meewarig aankeek als ik naar boven ging voor mijn dagelijkse portie insanity en mij hoofdschuddend opnam als ik druipend van het zweet weer beneden kwam. Niet alleen snapte hij niet, dat ik mezelf zo 'onder handen nam'... ik was ook nog eens een halve avond 'uit beeld'... en dus misschien niet zo gezellig. Vooral tegen het eind werden we het zat. Ik ook, want naarmate het einde dichterbij kwam, verlangde ik naar de laatste workout... Ik was er wel een beetje klaar mee, maar ik was zo ver gekomen...

Met nog een dag of 9 voor de boeg keek ik op m'n schema naar de resterende workouts... Ik wist precies welke er nog moesten komen en zag op tegen de twee 50+ minuten programma's. Ik moet toegeven, dat ik me soms naar boven sleepte. Tot en met week 7 kostte het me geen enkele moeite, maar oh oh... die laatste 2 weken...

Trouw streepte ik mijn lijstje af, deed ik de fit-test tussendoor, nam ik mijn maten en noteerde mijn gewicht. Ik combineerde insanity met 'lijnen'. In mijn app noteerde ik mijn dagelijks gegeten voedsel. De app had uitgerekend, op basis van mijn 'doel', wat ik per dag mocht 'innemen' en mijn verbrande calorieën werden erin meegenomen.

En toen was daar eindelijk de laatste dag. Nog één keer de fit-test als afsluiting. En daarna nog één keer mijn maten opnemen... Natuurlijk ook op de weegschaal, maar dat zal niet de laatste keer zijn waarschijnlijk ;)
Ik legde de lijstjes van dag één en de laatste dag naast elkaar. Het resultaat was echt boven verwachting... niet alleen kilo's kwijt, maar ook centimeters... veel centimeters... En als ik dan ook nog de foto's van vóór en ná naast elkaar zet... Wooo!!

Hoewel ik even getwijfeld heb of ik de foto's (vooral vóór) hier zou plaatsen, heb ik besloten het toch te doen, want ik wil het effect laten zien... als bewijs, dat ik mezelf niet voor niks heb afgebeuld, maar ook om anderen te motiveren. Ik hoor nl. steeds meer mensen in mijn omgeving, die ook denken aan een poging tot 'insanity'...
VOOR


NA


Ja, je moet gemotiveerd zijn, een beetje stevige knieën hebben, soms creatief zijn om oefeningen iets aan te passen, je niet laten afschrikken door de sporters op de dvd, die soms echt onmenselijk snel, fanatiek en sterk zijn en je moet luisteren naar de aanwijzingen van Shaun (take a rest when you need it, form over speed, push it, dig deeper)... en dan kan ook jij het!

Tot slot mijn insanity in samenvatting:
Ik raakte 5/8/6.5 cm en 8.3 kilo kwijt!

PSje... om het behaalde resultaat vast te houden, blijf ik 3 keer per week een insanity workout doen. Op den duur hoop ik naar 2 keer te gaan en dan weer één keer per week te gaan hardlopen. Maar zeker is, dat ik niet stop met bewegen ;)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten