woensdag 4 februari 2015

Bucketlist min één

Herinner je je nog mijn blogbericht over mijn figuratie-avontuur? Ik geef toe het is al weer even geleden... Om precies te zijn: 2 juni 2014. Zojuist heb ik het nog even teruggelezen en ik voelde mezelf weer stuiteren.

Het was een bijzondere dag, een poging om iets van mijn bucketlist af te strepen, een kijkje achter de schermen en een uitdaging voor mezelf om iets nieuws en onbekends te proberen. Achteraf, maanden later, denk ik: heb ik dat echt gedaan?

Op 2 januari begon de nieuwe serie Noord/Zuid dan eindelijk. Onze begeleidster had verteld, dat er op 1 juni opnames zijn gemaakt voor aflevering 1, 5 en 9. Jammer genoeg kon  ik de eerste aflevering niet live zien, dus heb ik diezelfde avond nog uitzending gemist bekeken. Ik had ondertussen al een paar 'meldingen' gekregen van vrienden die mij  hadden herkend, dus ik werd wel een beetje nerveus... Welke scène zou het zijn?
En ineens was ie daar: pats boem... de officier van justitie vol in beeld... Ik moest lachen, (beetje) gillen en mezelf verstoppen op hetzelfde moment. Jee wat ongelooflijk leuk, maar ook confronterend en vreemd.

Een paar keer heb ik nog teruggespoeld.... mezelf bestudeerd ("sjees wat serieus... maar dat moest van de regisseur...") en HET moment even vastgelegd voor m'n blog...

 

Ik volg de serie nu elke vrijdag, hoewel ik er natuurlijk niet 'in zit'. Maar ja, stel dat ze hebben geknipt en geplakt en ik zit toevallig in 4? Nou dat bleek niet het geval... en ook niet in 5. Daar zat wel een scène in, mijn 'eerste', maar ik was niet te zien, omdat het camerabeeld enorm was ingezoomd... Raar om te weten dat je er loopt... maar onzichtbaar. Na die scène heb ik niet goed gekeken naar de rest van de aflevering, later bedacht ik, dat ik nog een klein scènetje had... Misschien zat die erin en heb ik die gemist? Toch nog maar een keer terugkijken ;)

Tijdens aflevering 9 zal ik nog eens goed opletten of het bij mijn debuut in aflevering 1 is gebleven... Maar hé... wat voor een debuut was dat?? Beter in beeld kon gewoon niet... en dat betekent dus, dat ik dit onderdeel kan afvinken op mijn bucketlist.

Figureren èn in beeld komen op nationale televisie: V check!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten