dinsdag 10 maart 2015

Twee voor de prijs van één...

Ik ben al een tijdje over de inhoud van dit bericht aan het nadenken. Helemaal helder krijg ik het niet voor mezelf, maar ik wil het toch even kwijt.

Er gaat in een paar maanden aardig wat shampoo doorheen bij ons en ook haar-mousse, lak, wasverzachter, wasmiddel en meer van dat soort artikelen. Maar jee, wat is dat spul vaak duur. Zeker als je aan bepaalde merken 'hangt'.
De afgelopen maanden heb ik bewust de folders van supermarkten en drogisten in de gaten gehouden. En wat blijkt: er zijn altijd wel producten, die wij gebruiken, in de aanbieding. En niet zelden komt het erop neer, dat het twee voor de prijs van één is, of iets in die buurt. En vaak ook staat bij een winkel, dezelfde aanbieding in meerdere opeenvolgende folders.

Nou weet ik niet of ik de enige ben, maar je gaat je dan toch afvragen of de prijzen van die producten niet gewoon standaard naar beneden kunnen? Als ik altijd wel ergens 2 flessen Syoss shampoo kan kopen voor de prijs van één... dan betaal ik nooit 'de hoofdprijs'... En ik zal niet de enige zijn, die dat doet...

Ik heb geen idee, wie opdraait voor 'het verlies' (hoewel ik betwijfel of er sprake is van verlies ;)) van al die gratis tweede producten: de aanbiedende winkel (lees in dit geval: Kruidvat)? De leverancier? De producent? Maar wat is het nut van die hoge prijzen van één product, als je er eigenlijk nooit het volle pond voor hoeft te betalen? Dus wat ik eigenlijk wil zeggen: gooi die prijzen naar beneden... !!


Ja ik weet het: het zal wel veel te simpel gedacht zijn en er zit vast een hele strategie achter, maar volgens mij zouden de merken veel meer goodwill kweken als ze de prijzen 'per stuk' zouden verlagen! Dan kom ik vaker één fles halen, vaker in de winkel, meer kans dat ik meer andere dingen koop... en dat is toch wat 'jullie' willen...?
(onderzoeksresultaten slechts gebaseerd op mijn eigen waarneming... ;))

Geen opmerkingen:

Een reactie posten