donderdag 30 juni 2016

Dat was me het maandje wel...

Vandaag al weer de laatste dag van juni. 2016 is op de helft... de tijd vliegt en wij vliegen mee.

Van de eerste 6 maanden waren mei en juni wel de meest hectische. Mei vooral omdat we met onze toneelvereniging onze voorstellingen speelden (6 stuks in 2 weekenden) en ik daarnaast gewoon moest werken... ook op de speeldagen.

En toen kwam juni... een super leuke maand, maar wel een drukke en bijzondere.
Meteen aan het begin van de maand werd onze nieuwe vloer gelegd. Maar een nieuwe vloer in een appartement betekent net zoiets als verhuizen: alles moet leeg, verplaatst en/of ingepakt. De enige ruimte die niet meedeed, was de badkamer en die diende dan ook als opslagruimte. Er kon meer in dan verwacht! De bank hadden we van tevoren verkocht via MP, dus die was al lekker weg.

We sloopten de oude vloer, leefden een ruime week op de ondervloer en tuinstoelen en we konden niet te lang douchen, anders werden alle spullen nat door condens. Kortom: het voelde als kamperen.


Maar toen de vloer met de nodige hobbels (niet letterlijk gelukkig) lag en ik het resultaat zag, was het kamperen snel vergeten. Weg donkere sombere vloer... welkom lichte heldere maar toch warme vloer! We moesten nog een weekje op de plinten wachten (ze hadden de verkeerde mee) en toen kon echt alles weer op z'n plek.

Op 11 juli kwam dan ook de langverwachte bank, maar het naar boven en naar binnen brengen ging ook niet zonder slag of stoot. Gelukkig is het gelukt en heeft de bank de reis overleefd. Van 'slag en stoot' heb ik zelf niets meegekregen (ik was aan het werk) en dat was maar beter ook denk ik ;) De bank stond al tijden op mijn verlanglijstje en nu hij zijn plekje heeft veroverd, kan ik alleen maar concluderen, dat hij precies past in mijn plaatje! It's a beauty!


Het laatste puntje op de i moest het vloerkleed worden. Ik had er al één op het oog, bestelde hem en plande de bezorging in. En tja, als alles met hobbels gaat, waarom dan ook niet het kleed! Netjes thuis op de afgesproken dag en tijd, zat ik dus voor nop te wachten, want wie er kwam... geen postnl... Uit de communicatie achteraf op de website, bleek het kleed de avond ervoor niet opgehaald bij de verkoper en tja: dan kan je ook niet bezorgen! Uiteindelijk hadden we het kleed 5 dagen later en eerlijk is eerlijk: het is een prachtexemplaar en ook dat doet alle leed snel vergeten. Er zijn ergere dingen...

 
Met ons interieur ben ik helemaal happy en datzelfde geldt ook voor mijn in juni gelanceerde kaartenserie. Na lange ontwerpsessies, marktonderzoek en de nodige hulp van mijn dochter Maaike, was een eerste serie van 6 geboren. Bijna net zo lastig vond ik het vinden van een goede drukker, want je hebt 'iets in je hoofd', maar waar en hoe vind je iemand die dat kan uitvoeren?
Ik was er heilig van overtuigd, dat ik mijn kaarten bij een plaatselijke drukker wilde laten drukken. Dan kan je overleggen, proefjes zien en zomaar even binnenlopen. Toch is dat het niet geworden, simpelweg vanwege de kosten.

Na wat oriëntatie op het net, kwam ik uit (o.a. prijstechnisch gezien) bij peterprint.nl. Ik heb contact gezocht en kreeg op verzoek de nodige papiersamples thuisgestuurd (tuut tuut). Ik kon op die manier het papier voelen en ze waren ook bedrukt, zodat ik het effect op het papier kon zien. Ik heb de samples even laten liggen, opnieuw gevoeld en bekeken en na een paar dagen maakte ik mijn keuze. Dacht ik.

Toen ik na de 'verbouwing' eindelijk zover was om te bestellen, heb ik toch mijn keuze nog gewijzigd en daar ben ik achteraf heel blij mee. Tijdens het bestelproces hebben medewerkers van peterprint mij onwijs goed geholpen en tot mijn grote verbazing (en blijdschap) lagen de kaarten de volgende dag al op de mat! Heel bijzonder om deze eerste serie in handen te hebben! En de papierkeuze is perfect!


Ja, juni was een drukke maand, maar een te gekke maand... Veel nieuws onder de zon (nou ja... zon....)... en neem daarbij nog een persoonlijke nieuwe stap voorwaarts (die ik lekker voor mezelf hou)... dan kan ik alleen maar blij en trots zijn!

En nu ben ik klaar voor juli!



VERKOOP INFO:
Vloer: Quickstep via Carpetright
Bank: "Demeern" van Woonexpress
Vloerkleed: Dutchbone via Bol.com
Kaarten: Belevend Bewijs

Geen opmerkingen:

Een reactie posten