vrijdag 22 augustus 2014

Gewoon met de tijd mee of verslaafd?

Een jaar geleden kocht ik mijn eerste smartphone. Eigenlijk wilde ik er nog niet aan. M'n oude telefoon deed het nog gewoon, maar op aandringen van Marcel heb ik toch m'n oudje eraan gegeven en een Samsung S3 gekocht. Met abonnement.... voor het eerst. Mooi geel hoesje erbij.... geheel in Kaatje stijl.

Vanaf het begin, toen ik m'n telefoon een beetje 'ontdekt' had, twitterde, facebookte en appte ik er vrolijk op los. Later kwam ook Instagram erbij en wist ik menige andere interessante app te vinden.

Deze week stond er een berichtje van Libelle op Twitter: of je mee wilde doen met een een korte enquête, met kans op een Libelle goodiebag. Nou, dat wilde ik wel. De enquête bleek te gaan over het al dan niet gebruiken van smartphone en social media. Ik heb de enquête naar waarheid ingevuld en gaf ineens toe, dat ik misschien (ahum) toch wel veel tijd aan mijn Samsung besteed. Natuurlijk wist ik dat wel, maar 'hardop' toegeven is net even anders.

Wat deed ik 'vroeger' zonder smartphone? 's Avonds op de bank... of in m'n middagpauze... ? Tja dat was toch veel tv kijken, beetje knutselen ... maar ook kletsen thuis op de bank of met collega's... of gewoon even niks... Lezen deed ik al heel lang niet meer. Een tijd lang (vóór m'n Samsung tijdperk) heb ik daar de rust niet voor gehad, maar nu zou het toch weer moeten kunnen. Lekker met een leuk boek op de bank. Alleen ik merk, dat ik me er niet toe kan zetten om een leuk boek te zoeken.

Maar ben ik nou verslaafd aan mijn mobiel of ga ik met m'n tijd mee? Of is het van beiden een beetje? Eerlijk gezegd, denk ik het laatste, maar wel een beetje meer van het ene dan van het andere. Een beetje meer verslaafd... denk ik... vrees ik... weet ik...

Ik hoop, dat ik met m'n eerlijkheid een goodiebag ga winnen. Het is al lang geleden, dat ik iets won.
En ik ga proberen om van een beetje meer een beetje minder te maken. Ik ga weer wat meer frøbelen. En misschien toch maar weer eens lezen... Even zoeken naar een mooi boek op m'n mobiele Google misschien? ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten