woensdag 3 september 2014

Irritatiefactortje

Nederland is in de ban van de strijd tussen Humberto en Jeroen... RTL Late Night versus PAUW... Ik meng me niet in de discussie welke van de twee beter is. Geen idee namelijk. PAUW heb ik pas één keer gezien en mijn eerste indruk was 'hyper' en 'vermoeiend' maar op basis van die ene keer kan ik geen mening vormen. Dat doe ik dan ook niet.

Naar RTL Late Night heb ik geregeld gekeken. Soms met plezier, soms met ergernis, omdat de gasten niet leuk waren, de muziek niet of Humberto niet. En ik merk dat ik steeds meer weerzin krijg... kon niet zo goed ontdekken waar dat door kwam, maar ik denk dat ik het nu weet.

Doodmoe word ik van de steeds terugkerende over-verbaasde blik van Humberto met half open gezakte mond. Liefst ook nog met grote ogen. Ik weet niet of het gespeeld is of het een maniertje is of gewoon echt, maar op mij komt het gekunsteld over en dat irriteert me mateloos. Ik geloof het niet meer.
Bovendien lijkt hij vaak zijn gasten te aanbidden, zeker artiesten, en ligt hij bijna in katzwijm en dan denk ik: hallo het zijn ook maar gewoon mensen hoor!
En dan die eeuwige gasten uit de eigen RTL-keuken, die reclame komen maken voor weer een nieuw programma. Ja natuurlijk is dat logisch. Natuurlijk doen ze dat, maar het ligt er zo dik bovenop. Het lijkt soms één grote reclamespot voor RTL programma's of John de Mol-producties. Nog meer van hetzelfde. En dat wil ik niet, want tussen alle programma's door zie ik ook al niets anders dan promo's voor programma's, die helaas ook steeds vaker 'veel van hetzelfde' zijn.

Eerlijk gezegd denk ik, dat maar weinig mensen het met me eens zijn en/of er ook zo over denken. De kijkcijfers zijn goed en Humberto is al weer een behoorlijke tijd mister Late Night. Prima hoor, begrijp me niet verkeerd. Ieder z'n ding, maar ik haak even af. En of ik verkas naar PAUW... geen idee. Misschien moet ik maar gewoon eens vroeg gaan slapen... daar heb ik volgens mij veel meer aan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten