woensdag 13 mei 2015

Ik huppel dus ik besta

Bijzonder om te ervaren hoe snel een nieuw adres, een nieuw huis, went. Ik rijd al zo makkelijk van en naar huis als ik ga werken, maar werp nog wel een korte blik als ik langs ons 'oude huis' rijd, waar nu een rode theepot met witte stippen in de vensterbank prijkt.

Vandaag een dagje vrij. In de ochtendzon wandel ik door de stad naar de kaasspeciaalzaak. Zoveel keuze en zoveel leuker dan de supermarkt. Ik kies een lekkere boerenkaas en wandel vervolgens naar Eko Plaza, de biologische supermarkt, op zoek naar dat lekkere brood 'van vorige week'. Thuis neem ik een paar verse sneetjes met roomboter. Terwijl mijn vriendinnen zich massaal op havermoutse mug-cakes storten, smeer ik nog wat roomboter op m'n broodje. Serieus, die mug-cakes zien er prima uit en ik geloof het als de meiden zeggen, dat ze heerlijk zijn, maar ik doe me toch even tegoed aan de verleidingen van de stad. Zoveel winkels, zoveel lekkers... Voor mij geen clean-eating, hoewel ik wel vaker voor biologisch ga.

Het is ook de hoogste tijd voor de kapper. Door alles rondom de verhuizing is dat 12 weken geleden en dat is te zien... Ik kan bijna staartjes maken. Terwijl ik voor de tweede keer door de stad loop, word ik blij. Hier woon ik en dat voelt zo lekker... ik huppel richting kapper. De zon schijnt, de terrasjes raken voller en in de Molenstraat wordt weer eens een podium opgebouwd voor het Hemelvaart-feest-weekend. Misschien vanavond maar een terrasje pakken...

In eigen huiselijke omgeving bewonder ik mijn 'herstelde' coupe en met mijn handen reorganiseer ik de boel een beetje. Tevreden ga ik nog even 'naar beneden' voor de laatste boodschappen en dus loop ik voor de derde keer de stad in. Voor het geval we vanavond toch niet gaan terrassen, neem ik een fles prosecco en Aperol mee. Ach... op ons balkon kunnen we de muziek ook wel horen ;)...

Ik huppel naar huis...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten