vrijdag 20 november 2015

Kerst in voorbereiding

November is al een heel eind gevorderd... feestmaand december komt dichterbij.
En aangezien wij op dit moment niet in de kleine kinderen zitten (ons eigen kroost varieert in leeftijd van 20 tot 31, kleinkinderen zijn er (nog) niet ;)) ... ligt mijn aandacht meer bij Kerst dan bij Sinterklaas. Voor mij is Kerst sowieso altijd 'THE time of year' geweest... en dat zal waarschijnlijk ook altijd zo blijven. Ik ben dol op de sfeer, de lichtjes in de duisternis, versierde etalages, kaarsen, kerstliedjes op de radio...

In het Instagram tijdperk kan je zoveel ideeën opdoen voor kerstversieringen, decoraties, diy en leuke en goedkope adresjes voor accessoires. Maar ook Pinterest biedt meer dan genoeg inspiratie. Ik ben daar gevoelig voor en zeker als het betaalbaar blijft, is het ook erg leuk om er mee aan de slag te gaan.

 
Ondertussen weet ik in welke winkels ik soms eens een kijkje moet nemen en je leert anders kijken naar het assortiment.

De plekken die op dit moment veel voorbij komen op Instagram zijn de Action, Wibra, Zeeman, Xenos, Hema, Big Bazar en kringloopwinkels. Het zijn stuk voor stuk winkels waar je voor weinig geld leuke accessoires kunt scoren. Soms moet je er even doorheen kijken en 'zien' wat je ermee kunt.

Het rendierkopje op de foto (Wibra) moet je zelf nog in elkaar zetten. Ik wil hem gebruiken in de top van mijn alternatieve (houten) kerstboom. De matzwarte ornamenten van Wibra ('gewoon' plastic/set van 3) hebben zilveren randjes. Leuk om bv. neer te leggen in een mini stilleventje. Het vierkante houten bordje met ster kocht ik bij de kringloop, maar oorspronkelijk komt hij van Xenos. Er zit een brede rand omheen, dus je kan hem makkelijk neerzetten. Het klembord maakte ik van een canvasdoek van de Action. Ik schilderde de onderste rand goudkleurig (verf had ik nog) en maakte er een klemmetje op (had ik ook nog, maar Hema heeft ze ook). Leuk voor je mooiste kerskaart of een mini-poster. Zet hem bv. op een kastje tegen de muur. Een tof alternatief voor een fotolijstje!

En het mooie is: al deze dingen kocht ik voor minder dan twee euro !
Dus ogen openhouden en loop ook eens de winkels in, waar je misschien niet verwacht leuke decoratie te zien...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten