woensdag 20 januari 2016

Hemaatje lief!

De berichten over failliete en op de rand van de afgrond balancerende winkels zijn dezer dagen niet van de lucht... Je kunt je afvragen of het alleen het gevolg is van de toenemende verkoop op internet of dat er andere dingen aan ten grondslag liggen. Waarschijnlijk zijn er meerdere factoren, maar online kopen speelt zeker een grote rol.

Een paar weken geleden kochten wij een stereo installatie via bol.com. Het was geen succes, dus met doos onder de arm weer terug naar het afleverpunt. We waren meteen genezen. Vlak om de hoek zit een leuke, ietwat oubollige, maar keurige winkel, waar we uiteindelijk wel geslaagd zijn. En een ontbrekend snoertje was binnen een mum van tijd geregeld.

Ik zal niet zeggen dat ik nooit meer iets via internet koop, maar nu alle berichten over vallende winkelketens binnen komen, zet dat me wel aan het denken. Het zou toch eeuwig zonde zijn als we straks afscheid moeten nemen van de warenhuizen die we eigenlijk niet weg kunnen denken?

Zo ben ik altijd een Hema-fan geweest en ik denk dat ik wel kan zeggen dat het mijn lievelingswarenhuis is. Ik koop er van alles... en dat is waar een warenhuis voor bedoeld is natuurlijk. Vandaag ben ik met camera naar de Hema in Nijmegen gegaan en heb vastgelegd, wat ik er zo leuk aan vind.

Ja, ik ben gek op de douchegel van Rituals, maar wist je dat de Hema ook een heerlijke variant heeft, die net zo lekker schuimt en ruikt? En dat voor de helft van de Rituals-prijs.

De roze douchegel is mijn favoriet

 

De presentatie van de make-up is overzichtelijk en ritmisch. Alle kleurtjes op een rij... ik hou ervan... Die ritmische presentatie zie je op meer plekken in de winkel. Het oogt strak en rustig.



Het assortiment woondecoratie is volgens mij iets kleiner geworden, maar er zijn genoeg leuke stijlvolle dingen te vinden. Misschien is het juist wel goed, dat de keuze niet overdonderend is. In sommige andere winkels zie je door de bomen het bos niet meer.


Waar ik ook graag rondneus, is de papierwaren afdeling. Grappige notitieboekjes, agenda's met ruimte voor eigen foto's, kleurrijke ansichtkaarten afgewisseld met kraftpapieren doosjes, enveloppen en cadeaupapier. Ik word er hebberig van!


De hotelkwaliteit handdoeken van Hema gebruik ik al jaren en er staan ook heel wat bekers van het warenhuis in de kast. In tegenstelling tot V&D oogt de Hema in Nijmegen licht en luchtig. Misschien is het nog niet te laat en kan de buurman er iets van leren.

Kort gezegd: ik ben Hema-fan en ik hoop van harte dat deze nog jaren zal blijven bestaan.

Laten we met z'n allen eens wat vaker met open blik kijken. Vooral voor Hema geldt, dat de prijzen wel degelijk aantrekkelijk zijn. Ja, ik kom ook wel eens bij de spotgoedkope Action, maar die kan wat mij betreft qua uitstraling echt niet tippen aan mijn favoriete warenhuis!

ps: ik werk niet voor Hema en word ook niet gesponsord!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten