dinsdag 6 november 2018

Sterrenkrans DIY

Met de kerstdagen in zicht (nou ja... zo voelt het, nu ik op mijn werk een lading kerstartikelen over me heen krijg) ga je toch weer denken aan gezelligheid, kaarsjes aan, warme chocolademelk en versieringen voor in huis. Liefst geen overkill, maar subtiele accenten.


Kijkend tussen mijn DIY spullen, kwam ik op het idee van deze sterrenkrans. Hij is heel simpel te maken.

Ik gebruikte de volgende artikelen:

-een metalen ring van ø 30 cm.
-lijmpistool/-patronen
-zwart draad
-zwart karton
-2 figuurponsen ster ø 3.5 cm en 1.5 cm.
-schaar/mesje


De zwarte metalen ring had ik nog liggen. Mocht je geen zwarte kunnen vinden: je kunt hem heel makkelijk zwart spuiten. Of pas de kleur van je karton aan, aan de kleur van de ring. Ook de figuurponsen had ik nog liggen, maar je vindt ze zeker bij een hobbywinkel. De ringen en ponsen zitten op dit moment ook in het kerstassortiment van Søstrene Grene (zolang de voorraad strekt).

Met de figuurponsen drukte ik sterren uit het karton.
Voor deze krans gebruikte ik 23 grote en 14 kleine sterren.
Warm het lijmpistool op.
Leg de ring met één kant op een verhoging. Ik gebruikte een klein doosje. Dit maakt het vastplakken van de sterren makkelijker. Je voorkomt dat de ring aan de ondergrond vastkleeft.


Doe een druppel lijm op de ring en druk er een ster op. Hij zit eigenlijk meteen vast. Versier zo de hele ring, afwisselend met grote en kleine sterren. Het mooiste effect krijg je als je de sterren verschillende kanten op laat kantelen.

Als de lijm goed droog is kan je de krans voorzichtig omdraaien. Doe dan op de achterkant nog een druppel lijm, zodat de lijm als het ware om de ring heen zit. Zo loop je de minste kans, dat de sterren van de ring vallen.


Knip of snij de lijmresten/-draden weg, bevestig het zwarte draad aan de ring en klaar is je krans!


Op dezelfde manier ga ik ook een kleinere witte krans maken. Hiervoor moet ik met een restje verf de ring eerst wit maken, want hij is zilverkleur. Over een paar dagen zal ik hier ook het witte kransje laten zien.

Uiteraard kan je de krans in elke gewenste kleur maken. Ik ben benieuwd voor welke kleur jij kiest. Laat je me dat weten? #alookinsidekrans

Geen opmerkingen:

Een reactie posten