dinsdag 23 oktober 2018

Bucketlist opgefrist

Op 4 juni 2014 schreef ik een bericht over mijn bucketlist. Ik weet niet hoe het bij anderen is, maar mijn bucketlist is wel aan verandering onderhevig. Iets wat ik 4 jaar geeleden graag wilde, staat nu niet meer zo hoog en sommige dingen zijn niet zozeer 'bucketlist' dingen, maar eerder dromen, die je niet zomaar even 'uitvoert'. Een bungy-jump kan je redelijk eenvoudig plannen, succesvol bloggen is vooral een kwestie van inzet, doorzetten, talent en misschien ook een beetje geluk.

Mijn blog 'Belevend Bewijs"

Even knippen en plakken laat zien wat mijn lijstje in 2014 was. Ik noemde het mijn bucketlist 'in oprichting'. Het zijn niet de spectaculaire dingen die je misschien verwacht op een bucketlist, maar goed, ieder zijn ding! Ik wil niet uit een vliegtuig springen (alleen vliegen is al uitdagend genoeg), hoef niet aan een elastiek te bungelen, overweeg geen wereldreis, ga niet de hoogste bergen beklimmen of in de diepste zeeën duiken. Wat dan wel?

- rondreis (auto) Italië (incl. Sicilië)
- vliegvakantie (vliegen!)
- toneelspelen in echt theater
- figureren in tv serie op nationale tv
- week in een klooster (‘retraite’)
- wedstrijd winnen met iets creatiefs
- luiervakantie op Aruba of Curaçao
- trouwen
- boekje maken/uitgeven (iets met foto’s/styling en Kaatje-teksten)
- geld verdienen met m’n blog (of: succesvol bloggen)

Later voegde ik nog een punt'je' toe: de 4daagse lopen.

Hoe zijn ondertussen de vorderingen?
De vliegvakantie kon ik al afvinken, want dat had ik (na 16 jaar vliegangst) al gedaan voordat de bucketlist zwart op wit stond. Check V!

Officier van Justitie in Noord/Zuid (jan. 2015)

Al vrij snel na het publiceren van mijn lijstje, kon ik ook het figureren afvinken. Ik mocht 'schitteren' (hahaha) in de tv serie Noord Zuid, die overigens niet zo succesvol bleek. Maar ik had mijn seconds of fame, want ik kwam close in beeld als officier van justitie. Check V!
Maar (het is bijna niet te missen geweest) er is meer gebeurd!

In november vorig jaar vroeg ik mijn lief te huwelijk en ondertussen zijn we getrouwd! Check V!
Getrouwd op 29 juni 2018

In juli van dit jaar liep ik de 4daagse van Nijmegen uit! Kapot, maar zo trots! Check V!


4x 40 km.

Hoewel het wéér 'figureren' was, ik geen tekst had, maar ik wel mocht meedoen in een echt theater, (de schouwburg van Nijmegen) èn ik op het podium stond met o.a. Liz Snoijink, vind ik dat ik ook het toneelspelen in een echt theater mag afvinken. Check V!
 
Schouwburg Nijmegen
3 oktober 2018

Terwijl ik dit schrijf, bedenk ik, dat ik ooit een prijs heb gewonnen met een fotowedstrijd op Instagram. Dat is toch hetzelfde als een wedstrijd winnen met iets creatiefs? Check V!
Winnende foto

Of de tropische luiervakantie er ooit van komt? Ik zie mezelf dat misschien wel doen, met mijn lief, maar dan moet hij eerst zíjn vliegangst overwinnen. Ik weet nog wel en leuke blogpost voor hem om te lezen ;) En als hij dan toch zover is, kunnen we misschien beter ook naar Sicilië gaan vliegen ;), hoewel de rondreis me nog steeds cool lijkt.
Beiden blijven bijzonder, maar ik voel niet echt hele grote behoeft ofzo. Wie weet ooit, maar ze staan niet bovenaan.

En het boekje uitgeven? Dat zie ik meer als droom. Ik denk wel, dat ik een keer een boekje maak zoals ik het in mijn hoofd heb, maar uitgeven is een ander ding. Het zal waarschijnlijk gewoon een soort foto-albumpje worden, voor mijn eigen privé-collectie.

Alleen de retraite staat nog wel serieus op mijn list. Het lijkt me heel bijzonder en hopelijk rustgevend en verhelderend om een aantal dagen los te komen van de hectiek van alledag, in stilte. Geen prikkels van buitenaf, geen stadsgeluiden, geen tv, geen social media... niks!

Happy face na eerste vlucht in 16 jaar (maart 2014)

Nog even in samenvatting:

- rondreis (auto) Italië (incl. Sicilië)
V vliegvakantie (vliegen!)
V toneelspelen in echt theater
V figureren in tv serie op nationale tv
- week in een klooster (‘retraite’)
V wedstrijd winnen met iets creatiefs
- luiervakantie op Aruba of Curaçao
V trouwen
- boekje maken/uitgeven (iets met foto’s/styling en Kaatje-teksten)
- geld verdienen met m’n blog (of: succesvol bloggen)
V de 4daagse lopen

Heb jij ook een bucketlist, al dan niet vastgelegd? Wat staat het hoogste op jouw lijstje?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten