vrijdag 15 januari 2021

Stoelendans in de woonkamer

Soms heb je even een zetje nodig om iets te doen, wat je eigenlijk wel wílt, maar steeds uitstelt. Anderhalve week geleden gaf mijn lief het laatste zetje: kom, we gaan de woonkamer 'omgooien'.

We hadden al zo vaak van gedachten gewisseld over de mogelijkheden, maar ik was steeds niet overtuigd. Of eigenlijk zag ik gewoon de mogelijkheden niet (of wilde ik ze niet zien). 

Een oude foto van de oude opstelling
Vóór: een oudere foto met hét tv-muurtje

Ik begon in eerste instantie alleen met het verschuiven het houten bankje, maar al gauw waren we de complete zithoek aan het veranderen.
De tv had voor mijn gevoel altijd maar één goede plek. Hij paste precies voor een stukje muur tussen Veluxraam en balkondeuren en kon volgens mij nergens anders. En omdat wij best fanatieke tv-kijkers zijn, kon de bank dus ook maar op één plek: er tegenover. Het idee, dat de tv op een andere plek een stukje voor het raam zou staan, stond mij zo tegen. Maar oké... ik gaf toe om het toch te proberen.

Ná: de bank een kwartslag gedraaid met rug naar keuken

De bank hebben we een kwartslag gedraaid, waardoor we nu met de rug naar de keuken zitten. Dat vond ik lastig, want ik kan altijd zo enorm genieten van mijn keukenplankjes, die ik nu dus niet meer zie vanaf de bank.

Ná: keukenplankjes uit het zicht

De tv staat in de hoek, net een stukje voor één van de drie ramen aan de zijkant. Oké... toegegeven: het is niet echt storend. En bij het voormalige tv-muurtje staat nu het houten bankje met lijsten en een mooie canvas van More than Canvas erboven. Je ziet hier ook meteen de nieuwe muurkleur: Subtle Greige van Flexa. En voor de volledigheid: op de keukenmuur zit de iets lichtere kleur Sandy Beach, ook van Flexa.
 
Ná: geen tv meer, maar leuke lijsten

De eethoek staat nog hetzelfde, maar omdat de bank gedraaid is, zien we die nu dus vanaf daar en dat is toch ook best leuk. Bovendien kijken we nu vanaf de bank naar de ramen met houten jaloezieën en die vind ik een stuk leuker om te zien, dan het Veluxraam waar ik eerst tegenaan keek.

Vóór: vanaf de bank zagen we de eettafel niet

Ná: vanaf de bank zicht op de eethoek

Zittend achter de laptop aan de eettafel heb ik nu meer contact met Marcel op de bank. Hij ziet mij en ik zie niet meer alleen zijn rug. 

De fauteuil van De Troubadour staat nu dichterbij bij de zithoek, waardoor ik er ook meer gebruik van maak. Als ik daar zit kan ik toch nog genieten van het uitzicht over de stad.

Ná: fauteuil als onderdeel van de zithoek

De zithoek voelt knus en een beetje rommel op het aanrecht is nu minder storend. Dat is een groot bijkomend voordeel ;) Bovendien ontstaan er leuke nieuwe hoekjes en komen sommige items beter tot hun recht. Al met al ben ik erg blij met de nieuwe opstelling. Blijkbaar had ik dat zetje even nodig!

Ná: de tv is minder prominent aanwezig


De salontafel klopt qua model niet meer bij de bank, maar dat was al zo vóór de stoelendans. Een vierkanter model zou nu mooier uitkomen en ook praktischer zijn. Maar hé... je moet iets te wensen overhouden! 

Ben jij iemand die veel schuift in huis? Of houd je het liever bij 'vertrouwd'?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten