woensdag 18 november 2020

Instagram-stijl veranderen... durven en doen.

Mijn eerste post op mijn Instagram account a.look.inside plaatste ik op 2 september 2015. Ik was van plan om een account te maken met vooral interieurfoto's, maar ik begon heel gevarieerd: ons eigen interieur, winkels, collages van pinterest, baksels, frøbels en nog veel meer. In de afgelopen 5 jaar is a.look.inside geworden tot 'mijn eigen interieur' account. Ik heb ondertussen ruim 1600 volgers en daar ben ik trots op, maar toch ben ik steeds meer aan het nadenken over 'de toekomst' van mijn account. En daarbij staat één gedachte centraal: ik ben méér dan mijn interieur.

Mijn eerste foto op a.look.inside

Ik schreef dit op, omdat ik in mijn hoofd echt dacht, dat ik een interieur-account had. Maar terugscrollend in het laatste jaar op insta, zie ik opvallend veel andere dingen voorbij komen. Eigenlijk ben ik blij verrast door mijn eigen acoount. Bijzonder toch? Maar ik merk wel, dat ik met het plaatsen van foto's vaak nadenk over 'hoe populair' een bepaald soort post zal zijn en dat vind ik eigenlijk best jammer. Dat gevoel wil ik loslaten en dan gewoon doen waar ik blij van word. Verandering dus en dat kan best spannend zijn. Daarom ga ik grondig te werk, voordat ik 'los ga'. Zou jij ook iets willen veranderen en zou je het aandurven? Misschien heb je iets aan mijn tips.

Ik ben dol op bloemen

Mix & match

Hoewel ik dus best blij ben met mijn account, zijn er nog wel een paar dingen die ik zou willen toevoegen op a.look.inside. Dus heb ik gebrainstormd over mogelijke veranderingen, lijstjes gemaakt, thema's bedacht en rondgekeken op insta bij inspirerende accounts. Waarom spreken ze mij aan? Is het alleen de inhoud of ook de vorm? Is het de manier van schrijven of zijn het de foto's? 

De nieuwe insteek probeer ik op te hangen aan een paar thema's, waar ik veel kanten mee op kan. Het zijn thema's waar ik een blij gevoel van krijg en dat is belangrijk als je lol wilt halen uit wat je plaatst.

Af en toe een sfeervolle flatlay

5 kapstokjes

Al brainstormend ben ik gekomen tot 5 thema's. Zie het als kapstokjes waar ik mijn feed aan wil ophangen.  Hierbij wil ik steeds in mijn achterhoofd houden, dat ik niet bang moet zijn om iets 'anders dan anders' te doen. De verschillende thema's zullen elkaar ook zo nu en dan overlappen.

HYGGE & LAGOM
De eerste term (Deens) staat voor knusheid en huiselijke gezelligheid, de tweede (Zweeds) staat voor evenwichtigheid en gelijkmatigheid: niet teveel, niet te weinig, maar 'precies goed'.
Voor mij kan het zijn: wegkruipen met thee en een boek of lekker koken en eten. Genieten van de eenvoud van het leven met rust en balans. 

BLOEMEN
De sfeer, warmte en kleur die bloemen geven aan het leven vastleggen in beeld, variërend van een enkele bloem tot een uitbundig boeket, van stoere bessen en dahlia's tot de tere lathyrus.

INTERIEUR
Kleine en grote veranderingen in ons appartement. Geen overload en 'herhaling van zetten' en vaker details en close-ups.

BUITENLEVEN
Sfeerfoto's die rust uitstralen, beelden uit de natuur en misschien soms ook van de stad en op vakantie.

DIY
Creatieve uitspattingen; van afdrukken maken in klei tot een wollen trui en interieur diy's met een uitleg in mijn blog.

Een populaire diy-foto op a.look.inside

Feed vullen

Als je het leuk vindt om die thema's te leren kennen, hou dan mijn insta in de gaten. Ik zal ze de komende tijd introduceren en laat ze steeds terugkeren, zodat jullie ze straks (hoop ik) gaan herkennen.

Over de vormgeving denk ik nog na. Ik weet nog niet zeker of ik iets ga veranderen aan de lay-out, de sfeer of het kleurgebruik. Ik heb een paar favoriete accounts, die er in hun 'overzicht' prachtig uitzien. Daardoor zijn ze zeer herkenbaar, maar ik weet niet of zo'n specifieke lay-out bij mij past. Kijk maar eens bij mariaenfelice en juriannematter. Zij gebruiken veel wit tussen de foto's en dat straalt een bepaalde rust uit.

Inspo

Ik wil nòg een paar instagram-accounts met jullie delen, die voor mij inspirerend zijn geweest in mijn zoektocht:

pearlswithnature (voorheen draadenspijkerhome)
szaar
countyroadliving
lyndahome
thathomepage
immagie_fotografia

Denk jij ook wel eens na over het veranderen van je instagram account? Ik ben benieuwd hoe je dat zou aanpakken en ik zou het leuk vinden als je dat wilt delen.

x Karin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten