donderdag 26 juni 2014

Baby-boom....

Geen schokkend blogbericht vandaag, maar gewoon iets wat me opgevallen is...

Sinds we in het nieuwbouw-gedeelte van Lent wonen, kunnen we met een gerust hart constateren, dat we in een jonge wijk wonen. Natuurlijk zijn er wel wat ouderen, maar het wemelt hier vooral van de jonge stellen en kleine kinderen... en de groep is 'groeiende'...

De afgelopen maanden heb ik geregeld een rondje wijk gedaan en altijd hing er wel weer een nieuwe vlag, stond er een nieuwe ooievaar of andere aankondiging van de jongste spruit. En dan heb ik het nu alleen even over ons kleine Franse wijkje... met de Frankrijkstraat, Edith Piafstraat, Maurice Chevalierstraat, Serge Gainsbourgstraat en Yves Montandstraat...



'Stiekem' heb ik tijdens mijn rondgang foto's gemaakt van de versierde huizen en bedacht me, dat dat in 'mijn tijd' wel anders was. Af en toe zag je toen wel versierde huizen of ooievaars, maar het lijkt erop, dat het tegenwoordig een must is om de geboorte op creatieve wijze te tonen aan de buitenwereld.



Vandaag is mijn zoon Jochim jarig.... Hij had geen ooievaar in de tuin toen hij 20 jaar geleden geboren werd...
Alsnog het huis versieren is geen optie, aangezien hij niet bij mij in Lent woont. Bovendien kan je je afvragen of hij op een versierd huis zit te wachten... Maar ik heb hem wel geƫerd hoor... via Facebook en Instagram heeft hij alsnog zijn eigen aankondiging!!

En nu ook hier! Gefeliciteerd lieve Jochim...




Geen opmerkingen:

Een reactie posten