vrijdag 11 maart 2016

Gevloerd...

De afgelopen weken hebben we meerdere keren lopen wikken en wegen: wordt het een zomervakantie, een nieuwe vloer of gaan we toch de bank vervangen? Steeds denken we eruit te zijn, maar dan gaat toch weer één van beiden twijfelen, surfen op het net, wegdromen boven reisgidsen of zonnige advertenties.

Kortom: het is een waar dilemma, een luxeprobleem ook. Dat realiseer ik me maar al te goed. Je kunt je geld maar één keer uitgeven, dus op zich is het niet slecht om dat weloverwogen te doen.

Niet voor het eerst de afgelopen weken, hebben we nu besloten, dat we de vakantiereis aan ons voorbij laten gaan. Vorig jaar zijn we thuis gebleven en die stakantie was zó'n succes, dat ik het aandurf om nog een keer thuis te blijven. Ben je ook zo benieuwd of we voet bij stuk houden?

Dus de keuze lijkt nu: bank of vloer? En hier strijden hart en verstand om de eerste plaats. Uiteindelijk denk ik, dat het verstand gaat winnen. Ik zou het liefste een nieuwe bank willen, maar realiseer me, dat het al met al praktischer is, om eerst de vloer te vervangen.

Ik ben vast aan het kijken naar vloeren. Welke kleur moet het worden? Diep in m'n hart wil ik graag een witte vloer, maar gezien mijn schoonmaakhobby (not!) en de de vieze voetstappen die ik al voor me zie, valt deze optie af. In ons vorige huis hadden we een vergrijsde vloer (zoiets als linksonder op de collage), waar je (bijna) niets op zag, maar ja je kent dat wel... je wilt wel eens iets anders!
Dus zoals ik er nu tegenaan kijk, wil ik liever iets meer houtkleur er doorheen zien, maar jee, wat zijn er veel mogelijkheden! En stel je dan maar eens voor hoe het er op een groot vlak uitziet.

 
En tja... als ik dan bezig ben met een vloerencollage, kan ik toch niet de neiging onderdrukken om ook een bankencollage te maken. Gewoon even brainstormen... wat vind ik mooi, wat past bij ons, welke sfeer wil ik? En ook dat blijkt ineens moeilijker dan gedacht!
 
 
Wat is dat toch met interieur? Want eenmaal bezig, gaan de raderen draaien en lijken de ideeën onstuitbaar. Een paar weken geleden zagen we in Antwerpen coole lampjes van Normann Copenhagen. Ik krijg ze niet uit m'n hoofd en zie ze al hangen in dat verloren hoekje. Met eronder die gave trolley, die ik al langer op m'n verlanglijstje heb staan en die tot mijn grote verrassing binnenkort op mijn werk te koop is! Ik heb er maar vast één gereserveerd.
 
 
Zoals je ziet, zit er nog niet echt lijn in mijn wensen en gedachten. Maar ik ga er vooralsnog vanuit, dat we in mei/juni de vloer gaan vervangen, dat we niet op zomervakantie gaan en dat we nog een beetje budget overhouden voor trolley en lampjes. In dat geval wordt volgend jaar het dilemma: vakantie of bank.... maar zover is het nog lang niet!
 
Ik ben wel benieuwd op basis waarvan jullie een vloer kiezen. Is het de kleur? Ga je met de mode mee, kies je een neutrale vloer met het oog op de toekomst (smaakverandering)... of durf je iets extreems aan?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten