woensdag 2 maart 2016

DAY warehouse: klein maar heel fijn!

Je zou zeggen, dat je een behoorlijke dosis lef moet hebben, om in deze tijd een winkel in het centrum van de stad te openen. Terwijl veel grote ketens hun deuren moeten sluiten, beginnen de vriendinnen Moon le Belle en Barbara van Dekken hun winkel 'DAY warehouse' in de Moenenstraat in Nijmegen. De reacties van de klanten zijn erg positief en ik moet toegeven, dat mijn hart een sprongetje maakte, toen ik de net geopende winkel zag. En dan ook nog bij mij om de hoek: wat een feestje!


Op Instagram volg ik veel meiden en vrouwen, die een liefde hebben voor lichte, Scandinavische interieurs. De mooiste plaatjes van met zorg ingerichte huizen en bijzondere accessoires komen voorbij. De sfeer van 'DAY warehouse' past helemaal in dat plaatje.

Het pandje in de Moenenstraat is klein, maar het oogt rustig door de mooie lichte tinten. De vloer is spierwit en de verkochte producten zijn vooral wit, naturel en pastel. Dat laatste (pastel) geldt vooral voor het kleine, maar mooie assortiment kleding. Er worden meerdere merken gevoerd, die gekozen worden op stijl en sfeer van de gehele winkel. Mij vielen vooral de lichtgrijze, zachtroze en grijsgroene kleuren op: eenvoudige en aaibare ontwerpen.

foto: instagram DAY warehouse


Het ruime assortiment accessoires is leuk voor je eigen huis, maar zeker ook erg geschikt om cadeau te geven. Je vindt er klein maar fijn aardewerk, leuke kaarten en posters, krukjes, servetten, tasjes, manden... en nog veel meer.
De ecologische producten van Puur Zeep zitten in een mooie flesjes. De accessoires van Zusss in natuurlijke kleuren, van fijne materialen of stoere canvas passen perfect bij 'DAY warehouse'. Andere gevoerde merken zijn Madam Stoltz, waarvan vooral de hangstoel in het oog springt. Het bekende Bloomingville is ook ruim terug te vinden en erg leuk is het Duitse merk Räder. Mijn oog viel op een té leuk (lief schattig) schaaltje met kleine vogeltjes op de rand.

het schaaltje van Räder




Het logo met de bloem, geeft het lichte en luchtige gevoel weer, dat de eigenaressen willen uitstralen. Nou dames: dat is zeker gelukt! En ik hoop van harte, dat jullie blijvertjes zijn!

Het logo met erachter
de hangstoel van Madam Stoltz

Dus voor iedereen die in de buurt komt: Moenenstraat 13 in Nijmegen! Zegt het voort!


'DAY warehouse' is ook te vinden op Instagram en Facebook


1 opmerking:

  1. hoi
    wij waren op vakatie en met toval ontdekten wij de winkel.
    Heel bezonder sfeer en bezondere kleding!
    niet dat wat je overal vind.
    jammer dat ik zo veer in duitsland weg woon, anders zal ik regelmaatig langskomen!

    BeantwoordenVerwijderen