donderdag 17 maart 2016

Een kringloopje nemen...

Niet iedereen zal ervan gecharmeerd zijn, maar mij maak je blij met een 'rondje kringloop'. Sinds ik midden in de Nijmegen woon, kom ik geregeld bij de 3 winkels in het centrum. Op zoek naar iets leuks of meestal juist níet perse op zoek. Voor mij werkt het beste 'gewoon rondkijken' en dan onverwachts tegen iets moois aanlopen. Eigenlijk werkt het net als gewoon winkelen: als je precies weet wat je wil, kan je er vergif op innemen, dat je het niet vindt. Althans niet op dat moment. Dus laat het gewoon over je heen komen en op een dag vindt ook jij die ene schat!

Mijn favoriete winkel (en dus het meest bezocht) is Het Goed in de Burchtstraat (nr. 110). Niet in de laatste plaats, omdat het zo'n beetje om de hoek is. Er zijn meerdere verdiepingen met meubels, kleding, speelgoed, woonaccessoires en serviesgoed. De etalage is meestal uitnodigend en de winkel overzichtelijk en ruim. Vaak loop ik even naar binnen, als ik in de buurt ben en zo nu en dan scoor ik iets leuks.

Dit theepotje van Het Goed kon ik niet
laten staan!

4 bekers/kopjes, helemaal in stijl, van Het Goed

Aan de andere kant van het centrum (In de Betouwstraat 17) zit Habbekrats. Een grote ruimte volgepropt met allerhande spullen. Echt op z'n Malle Pietjes (voor degenen die Malle Pietje nog kennen ;)). Ik snuffel er graag even rond, maar heb er nog niet vaak iets naar m'n zin gevonden.

De enige vondst tot nog toe bij
Habbekrats: gehaakt kleedje

Deze week heb ik twee voor mij onbekende winkels bezocht. Basta in de Begijnenstraat (34) is klein maar fijn. Echt een schattige kringloop waar je ook kan lunchen of een bakkie koffie kan doen. Er zijn twee ruimtes, waarvan één achter de keuken (mooie keuken ook trouwens ;)). Niet heel veel keuze, maar ik was aangenaam verrast. Leuke knusse sfeer en lage prijzen!

Stichting Overal ligt iets meer buiten het centrum, aan de Bredestraat 52. Twee verdiepingen met ongelooflijk veel spullen! Tijdens mijn eerste bezoek vond ik er niets. Ik had niet veel tijd en maar 3 losse euro's op zak, dus misschien speelde dat mee. Ik ga er zeker nog terug.

Tot slot zit aan de oostkant van het centrum nog Kleren Goed... een oud pand (Prins Hendrikstraat 14a), niet al te groot, maar wel helemaal vol met klein spul, waaronder ook veel boeken en kleding. Ik snuffel er graag rond, maar ook daar moet ik mijn eerste vondst nog doen.

Waar ik af en toe ook even naar binnen loop, zijn de drie winkels met tweedehands spullen in Lunteren (Ja Lunteren!). Ik heb er bijna m'n hele leven gewoond en als ik bij mijn ouders op bezoek ga, vind ik het leuk om even 'het dorp in te lopen'. Een collega, die in Lunteren woont, was stomverbaasd, dat ik er ook nog leuke dingen vond.

De ingelijste poster kocht ik voor 3 euro
in Lunteren.

Dit langwerpige glazen cakeschaaltje met
grafische print: Lunteren
 
En gisteren nam ik deze mee voor 2 euro. Kan
ik weer lekker hobbyen.

De laatste tijd ben ik kieskeuriger en daar is helemaal niks mis mee. Het voorkomt, dat ik me te buiten ga aan teveel van hetzelfde. Eigenlijk kan ik van alle aankopen op de foto's zeggen, dat ik er meteen voor viel. Ze passen bij mij en mijn interieur. En ook hier geldt: bij twijfel niet doen!
Gebeurt het dan nooit, dat ik iets níet koop en later spijt krijg? Ja hoor... zeker wel. Maar ach... er komen altijd nieuwe kansen!

ps: als je op de verschillende 'links' (de namen van de winkels) klikt, kom je op de websites, waar je de openingstijden kunt vinden. Niet alle winkels zijn dagelijks open, dus check even goed, voordat je gaat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten