dinsdag 9 februari 2016

Smaakvolle pitstop bij JP Vincken...

Aan het eind van mijn wandeling door Nijmegen, kom ik dit keer via de Daalseweg terug in het centrum. Tegenwoordig doe ik wel eens boodschappen bij de AH in deze straat en onderweg kan ik mijn blik nooit afhouden van JP Vincken & Zn op nummer 31.

Een aantal weken geleden kocht ik hier, uit nieuwsgierigheid, een lekker stuk kaas. Dus als ik ontdek, dat ik op de laatste meters van mijn wandeling langs deze delicatessenwinkel kom, besluit ik even binnen te wippen voor weer een lekker stuk kaas. Het is rond 13 uur en er zitten aan aantal mensen aan de tafeltjes te lunchen. Geheel spontaan besluit ik ook neer te ploffen en een lekker broodje te kiezen. Zien eten doet eten!


De sfeer is heerlijk relaxed. Ik bestel een pistoletje met pittige Stolkse boerenkaas en de eigenaar (denk ik) vraagt of ik er een beetje mosterdmayonaise op wil... Ja graag!
Mijn latte macchiato wordt gebracht en even later volgt het broodje. Lekker ruim kaas erop, een beetje rucola en de mayonaise. Niet teveel poespas, maar dat hoeft ook niet. Ik wilde een broodje kaas... en dat is het!

Terwijl ik geniet van het knapperig verse pistoletje, de heerlijke kaas en de subtiele mayo, geniet ik van de rust. Geen herrie-muziek, maar sfeervolle jazzy klanken. Ik kan dat wel waarderen. De bediening is vriendelijk en attent en ook al zit ik in m'n uppie in wandelkleding... ik voel me erg op m'n gemak.


Ik kijk om me heen. Het interieur is zo leuk. Beetje industrieel, beetje vintage, beetje mediterraans. In de kasten tegen de lange wand staan allerlei lekkernijen: wijn, olijfolie, pasta's, aioli... Op een grote tafel liggen verschillende Hollandse kazen en achter de vitrine met buitenlandse kaasjes, olijven en vleeswaren hangen rustieke droge worsten.


Naast mij zit een schrijver met zijn laptop, even verderop een ouder echtpaar en een jonge meid komt een broodje halen, waarschijnlijk in haar pauze.

Ik kan me moeilijk losmaken van de omgeving, maar moet toch verder... Voor ik afreken, kies ik nog een lekker stuk kaas voor thuis en ik neem me voor om hier samen met Marcel zeker terug te komen. Misschien op één van de zondagmiddagen met livemuziek en lekkere wijn.... Ik ga de agenda in de gaten houden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten