vrijdag 19 februari 2016

Van bloed dat creatief kruipt...

Het is niet de eerste keer, dat ik in mijn hoofd bezig ben met creatieve ideetjes. Soms zakt het even weg, maar er komt altijd een moment, dat de hersenspinsels weer aan de oppervlakte verschijnen. Zo ook nu!

De afgelopen weken heb ik kaarten ontworpen. Althans: ik heb teksten bedacht en ben op zoek gegaan naar lettertypes die mooi en geschikt zijn. En dat blijkt nog best lastig.
Ik gebruikte een lettertype, dat ik prachtig vond, maar kwam erachter, dat het dan wel mooi, maar ook vaak onleesbaar was. Daarop werd ik gewezen door een aantal vriendinnen. Omdat ik zelf wist wat ik geschreven had, had ik niet door dat het lastig te ontcijferen viel.

Uiteindelijk besloot ik hulp te vragen. Uit twee collages van teksten en liet ik 14 personen hun 5 favorieten aangeven. Vervolgens maakte ik collages van lettertypes en hier vroeg ik naar een top 3. Met de 5 meest gekozen teksten en 3 lettertypes ga ik nu de definitieve kaarten uitwerken... met een beetje hulp van m'n dochter die over de nodige teken-/ontwerp-programma's beschikt.

 
Ondertussen ben ik aan het speuren naar een geschikte en betaalbare drukker, wat ik nogal een lastige missie vind. Maar het gaat lukken... vast en zeker!
Dus als het een beetje meezit, kan ik mijn eerste serie in maart presenteren en dan hoop ik dat mijn ontwerpen een schot in de roos zijn. Ach... wie niet waagt...

Naast de kaarten komt er binnenkort ook een leuke serie wanddecoraties aan. Achter de schermen wordt ook hier druk aan gewerkt. Het is even afwachten of beide projecten tegelijk het daglicht gaan zien, of dat er één voorop loopt.


Hopelijk heb ik jullie nieuwsgierigheid een beetje gewekt...
Wordt uiteraard vervolgd... en ik zou zeggen: houd mijn blog en instagram in de gaten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten