dinsdag 29 april 2014

van crimineel kort tot ontplofte permanent

Vrouwen en kappers.... ze kunnen niet met elkaar en ze kunnen niet zonder elkaar.

Vandaag 'mocht' ik weer. Ik heb geen hekel aan de kapper. Vind het zelfs wel lekker: haren laten wassen, beetje massage van de hoofdhuid... mmm... Meestal heb ik ook wel in m'n hoofd welke coupe het moet worden en lukt het me redelijk om dat uit te leggen. Ik ben wel iemand van verandering en daar vond ik het nu ook weer tijd voor. Als ik te lang dezelfde coupe of kleur heb, gaat het kriebelen en ga ik op zoek naar iets anders. Eigenlijk is dat al begonnen toen ik een jaar of 18 was. 
M'n kapper van 'vroeger' vond het geweldig. Kon niet wachten als ze weer eens iets anders mocht doen en gaf mij de zwarte kleurspoeling mee naar huis, omdat ze daar toch geen klanten voor had.


*een kleine bloemlezing* 

Als kind heb ik m'n haar lang gehad, maar niet vaak. Meestal was het schouderlang of korter en dat is nog steeds wat ik het liefste draag. Ik heb ook op latere leeftijd wel eens langer haar gehad, maar altijd als het daarna weer kort werd, zei ik opgelucht: ja dat ben ik weer!
Ik heb rood geprobeerd, zwart, blonde lokken, permanent (inclusief de ontplofte versie), stekels, kuif...

Op dit moment heb ik bijna mijn eigen kleur terug, inclusief grijs-witte streepjes ;) en met nog wat restanten van blonde plukjes. Hoog tijd dus voor iets nieuws. Omdat we over anderhalve maand een bruiloft hebben, wil ik dan 'op en top' zijn qua coupe. Vandaag ben ik begonnen met het knippen. Met een voorbeeldfoto op m'n mobiel... Wat vooral opvallend is, is de kleur. Die wil ik!! De coupe wil ik ook, maar ik weet uit ervaring, dat mijn hoofd compleet anders is, dan het model op de foto en ook mijn haar is anders. Dik vooral. Heel prettig natuurlijk, maar daardoor wel wat lastig te modelleren soms, want het valt zwaar.
De schaar is erin gegaan, het model aangepast, de lokken flink uitgedund en daarna gestyled. Dat moest het maar zijn. Het zit leuk hoor, dat zeker, maar lijkt het?? Mwah.... en het is korter... as usual ;) Eenmaal thuis deed ik wat volgens mij alle (oké da's overdreven, maar wel heel veel!!) vrouwen doen: de spiegel opzoeken en met de handen (en evt. water) het model toch weer even een eigen draai geven. Wat is dat toch??

Over een week of 6 ga ik terug om de kleur te laten 'zetten'. Ik heb er nu al zin in, want dan moet het 'af' zijn...
Pfff.... het plaatje is zo leuk... hopelijk is mijn coupe over 6 weken net zo leuk, ook al is het anders...

*'het' plaatje*

Geen opmerkingen:

Een reactie posten