woensdag 30 april 2014

Nijmegen overspoeld door recycle-tassen

Afgelopen zondag viel het me voor het eerst op... de invasie van bruine papieren tassen in het centrum van Nijmegen. Ruim een maand geleden zag je ze nog niet, maar nu kan je er niet omheen!

Anderhalve week geleden zei mijn dochter: mam, zullen we in de meivakantie naar de Primark!? Ja ik moest eraan geloven: de Primark heeft sinds kort een vestiging in Nijmegen en aangezien ik op steenworp afstand van de stad woon... Maar goed: ik was ook wel nieuwsgierig ;)

Ooit liep ik in Rotterdam in de 'kleding-gigant' en verbaasde mij over de drukte, maar ook over de bergen met kleding die onder de rekken op de grond lagen. Blijkbaar denken de klanten, dat ze met goedkope artikelen ook 'goedkoop' mogen omgaan. De medewerkster die er aan het werk was, veegde met een bezem alles bij elkaar, gooide het in een mand en ging de boel sorteren. Het waren losse bikini-onderdelen... Ik dacht: succes!!
Omdat het vakantie is en we een grote menigte jeugd verwachtten, waren we vanmorgen op tijd in de stad. Om 10 uur. Oké... dat wàs op tijd, maar niet op tijd genoeg! De winkel krioelde al van de klanten en ik wil echt niet weten hoe het er om een uur of één was! We hebben ons een uur lang tussen vooral jonge meiden en kledingrekken doorgeworsteld, een winkel-tas (alternatief voor het winkelmandje) mee, waarin we naar Primark-begrippen heel weinig kleding deden. Sommige tassen zagen eruit alsof de drager een minuut gratis winkelen had gewonnen: volgepropt met gewoon 'heel veel'... Té bizar!

Wij hielden ons enorm in en kwamen met twee bescheiden tasjes naar buiten. Bescheiden bruine recycle-papieren tasjes! En als je dan dus met dat tasje door het centrum van de stad loopt, valt het je op dat bijna iedereen zo'n tas heeft, in het groot of klein. Een maand geleden onzichtbaar... maar nu bepalen ze het straatbeeld in de winkelstraten van Nijmegen... alsof er niets anders is dan Primark! H&M, Only en Vero vallen in het niet. Het is echt verbazingwekkend!

 

Ik ben benieuwd of het in de Nijmeegse vestiging minder druk zal zijn, als de Primark in Arnhem geopend wordt...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten